Omis: Bosznián keresztül menne a horvát autópálya Dubrovnikba

Szeretettel köszöntelek a Omis közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 903 fő
  • Képek - 1903 db
  • Videók - 140 db
  • Blogbejegyzések - 52 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 107 db

Üdvözlettel,

Omis vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Omis közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 903 fő
  • Képek - 1903 db
  • Videók - 140 db
  • Blogbejegyzések - 52 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 107 db

Üdvözlettel,

Omis vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Omis közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 903 fő
  • Képek - 1903 db
  • Videók - 140 db
  • Blogbejegyzések - 52 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 107 db

Üdvözlettel,

Omis vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Omis közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 903 fő
  • Képek - 1903 db
  • Videók - 140 db
  • Blogbejegyzések - 52 db
  • Fórumtémák - 26 db
  • Linkek - 107 db

Üdvözlettel,

Omis vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

 

network.hu

Újabb fejlemények az egyik legvitatottabb horvát építkezés ügyében.

 

Ahogy sejteni lehetett a horvát kormányváltással sem lett egyszerűbb az A1-es autópálya helyzete, vagyis továbbra sem lehet tudni, hogyan vezetik le a horvátok az autópályát Dubrovnikig, az ország legdélebbi szegletébe. A dolgot természetesen a horvát területre benyúló bosnyák földterület bonyolítja, amelynek kikerülése számos terv létezett eddig is.

Az előző horvát kormány a Horvátországhoz tartozó Pelješac-félszigetet híddal kötötte volna össze a horvát szárazfölddel, és innen vitte volna tovább az autópályák. A tervek elkészültek, a híd mindkét oldalán a földmunkák is megkezdődtek, már komoly milliókat is költöttek a projektre, bár az eddigi költségek még nagyon messze vannak az összesen 2 milliárd kunásra (kb. 78 milliárd forint) becsült végösszeghez.

 

Az új kormány már ellenzékben sem támogatta a gigaberuházást, főleg a hatalmas költségei miatt. Korábban felmerült, hogy híd helyett kompokkal kellene az autókat átszállítani a félszigetre, vagy inkább alagutat kellene fúrni. Az év elején kezdődtek meg a puhatolózó tárgyalások a horvát és a boszniai közlekedési miniszter között, egy esetleges Bosznián átvezető útvonalról.

Bosznia természetesen támogatja a főleg horvát vagy uniós pénzekből megépítendő autópályát vagy kétszer kétsávos autóutat, hiszen ehhez csatlakozhat később, és a horvátok nem építenék így meg a tengeri kijáratot többé-kevésbé eltorlaszoló hídjukat.

Horvátország hamarosan az Európai Unió tagja lesz, így a Bosznián átvezető (Neum), az északi és déli országrészt összekötő folyosó komoly problémát jelenthet majd. Az eddigi jelképes ellenőrzések helyett sokkal szigorúbb ellenőrzéseket vár el az unió, amely nyaranta jelentősen hátráltatná a forgalmat.

 

Az új szakasz terve pirossal (dnevnik.hr)

Az új szakasz terve pirossal (dnevnik.hr)

A legújabb tervek szerint Opuzen után az autópálya nem Pelješac, hanem Bosznia felé fordulna, és egy 30 kilométeres szakasz után csatlakozna be a Dubrovnikhoz vezető 8-as útba. Ebből 5,5 kilométernyi rész boszniai területen haladna, amelyet a horvátok biztosítanának kerítésekkel és biztonsági kamerákkal.

 

Ezzel a megoldással a tengerparti Neum települése járna a legrosszabbul, hiszen a turistabuszok szívesen álltak meg egy rövid pihenőre a boszniai városban, az új út azonban teljesen elvágná a hátországtól, és a turisták száma is megcsappanna. Nem csoda, hogy Neum polgármestere hevesen ellenzi az ötletet.

Ha a pénzügyi kérdésekben meg tudnának egyezni fél éven belül, akkor három éven belül elkészülhetne az új útszakasz, ehhez képest az állandóan halasztgatott Pelješac-híd legutolsó átadási céldátuma jelenleg 2017.

Az új kormány közlekedési minisztere, Sinisa Hajdas Doncic szerint, felesleges kiadás lenne autópályát építeni Dubrovnikig. A régióban élő körülbelül ötvenezer embert egy jó minőségű autóút is tökéletesen kiszolgálná – mondta múlt héten a dubrovniki kikötő ünnepségén. Amikor újságírók megkérdezték, mégis hogy érkezett meg Zágrábból. Autópályán – mondta, de Split után már alig volt néhány autó a pályán.

 

 2012. május 15. kedd

nyarilap.hu  

 

 

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu